• وبلاگ : عمو اكبر
  • يادداشت : منم منم مادرتون!
  • نظرات : 5 خصوصي ، 25 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ... 

    سلام رفيق!
    اولندش، شما بسيار عسل خوردي عموميش کردي!

    دومندش، اصلا قانع کننده نيست اينکه ما صورت مساله رو پاک کنيم تا انشالله روزي روزگاري راهي براي اون پيدا کنيم که چه کنيم ... اينطوري ما هميشه در موضع دفاع هستيم و انفعال! که هميشه منتظر يه حرکت جديد از دشمن باشيم و بعد بشينيم فکر کنيم که حالا چه کنيم و تا اون موقع هم توقع داشته باشيم که تک هاي دشمن تلافاتي برامون نداشته باشه!! مشکل همين انفعاله رفيق! تا کاري نکرده کاري نمي کنيم! مثلا قبل اينکه ماهواره هاي فارسي زبان خيلي جدي مطرح بشه زمان کلينتون و اواخر دوره آقاي رفسنجاني آمريکايي ها ايده اي رو مطرح کرده بودند که با فرستادن ماهواره هاي امواج VHF و UHF بر فراز آسمون ايران کاري کنند که ايراني ها با همين آنتنهاي خونگي شبکه هاي موردنظر آمريکايي ها رو ببينن و فکر کنم تصويب نماينده هاشونم گرفته بود اما مشکل تکنيکي داشت که اجرا نشد تا اينکه آقاي خاتمي و دوستانشون اومدن و کار آمريکايي ها رو راحت کردن! همون زمان که اين ايده مطرح شده بود بايد به فکر همچين روزي مي افتاديم.... يکي از حرکت هاي قشنگ صداوسيما شبکه PressTV بود ...کاري که زودتر از اينها بايد انجام ميشد، مشتي بود برابر مشت! اون اولا شک بزرگي براي غرب بود، در اين حد که جرج گالووي که عضو مجلس عوام انگليس بود يکي از برنامه هاي اصلي اونو مي چرخوند و مي چرخونه و برادر توني بلر يکي از گزارشگرهاي اون بود ... چيزي که باعث شد تفکر عمومي غرب اين شبکه نوپا و متفاوت رو کنار شبکه هاي پر رنگ و لعاب انگليسي و آمريکايي قبولش کنند! اما بالاخره اينقدر گرفتار رفتارهاي سياست بازان و علامه نماهاي داخلي شد که پس زد! متهم شد به سياه نمايي و دروغ! ... اين تنها موضع صداوسيما بود که انفعال توش نبود! اما شد مثل العالم ايران که حکم فاکس نيوز داره براي آمريکا! ...
    مثال روبوسي حاجي ها و داروي آنفولانزا، رو گرچه بي ربط به نظر مياد اما قشنگ اومدي! يعني قائل به پيشگيري هستي! اين خيلي خوبه، اما حتما بايد به مردم ثابت کرد که اين پيشگيري لزوما مفيدتر از درمانه! پيشگيري هم لزوما انجام ندادن نيست، مي تونه انجام دادن باشه اما به سبک و سياق ديگه! الان يکي از کارهاي نسبتا پسنديده و خوبي که صدا و سيما مي تونه بکنه گسترش تلويزيون هاي کابلي و يا تلويزيون هاي ديجيتاله، کاري که اگه از الان نسبت به توسعه اش اقدام نکنه روزي مياد که بايد بشينه مثل الان هرچي سيم و آنتن معمولي توي خونه مردم هست رو جمعش کنه!! چرا؟ چون دير جنبيده! تلويزيون ديجيتال رو خودم الان توي تهران دارم استفاده مي کنم، هم کيفيت عالي داره و هم تنوع کافي، هزينه کمتري از ديش و رسيور داره! شبکه هاي استاني رو هم مي تونه بگيره، پس جاي بهونه اي هم نميذاره واسه کسي ... اين کار، کار خوبيه، اين يه پيشگيريه اما با انجام يه کار ديگه، يه روش خوب براي جايگزيني ماهواره ها، خود مردم ميان سراغش، با عقل خودشون ... قول ميدم ... ماهواره داشتن خودش يه پدرسوختگي هايي مي خواد که هرکسي نداره!!

    هووي! اينقدر خشک مغز نباش، خسته شدم از بس فک زدم، زياد بري توي مخم، ميام تو شکمتا!!

    پ.ن: الان کجايي؟ مشدي؟تروني؟ بيروني؟ کجاهايي؟ نکنه رفتي مشد شدي داماد سرخونه؟!

    پاسخ

    سلام عزيز. آرمان‌گرايي خيلي هم خوبه. اتفاقاً خود آقا فرمود که آرمان‌گرايي جوونا و دانشجوها برآيندش با مصلحت‌انديشي مسئولين چيز خوبي از آب در مياد. من خودم دلم از انفعالمون خونه و فريادهاي زيادي خيلي جاها زدم و تا اون‌جايي هم که تونستم خودمم آستين بالا زدم. ولي اگه واقع‌بينانه به مسئله نگاه کنيم بايد قبول کنيم که متأسفانه توي خيلي از مسائل حالت انفعالي داريم. اين حالت خوب نيست و من توجيهش نمي‌کنم. ولي به هر حال چيزيه که وجود داره و در کنار فعاليت‌هايي که امثال صدا و سيما بايد بکنن تا منفعل نباشن، امثال آقاي مکارم هم نبايد منتظر تکون خوردن مسئولين بمونن و وقتي مي‌بينن مردم دارن از يه سوراخي گزيده مي‌شن بايد تا وقتي که مطمئن نشدن مردم به زهر اون مار واکسينه شدن در اون سوراخ رو گل بگيرن! انسان‌ها با هجمه‌ي اطلاعاتي که دريافت مي‌کنن شکل مي‌گيرن. من خودم يکي از عزيزترين دوستانم بود که به جرأت بگم به ولايت‌پذيري و صداقت و تمام محاسن اخلاقيش غبطه مي‌خوردم و منو شيفته کرده بود. خودش هم ماهواره نداشت. ولي جايي کار مي‌کرد که همکاراش ماهواره داشتن و هر روز يه شبهه و يه دروغ تازه ياد مي‌گرفتن و مي‌بستن به نظام. اين بنده‌ي خدا هم تا يه حدي تونست مقاومت کنه. اون‌قدر شبهه آوردن و اون دفاع کرد که ديگه کم‌کم شک کرد و الآن متأسفانه...! بله، مي‌دونم تقصير امثال من و روحانيون و صدا و سيما و ... است که جواب اين شبهات رو توي کله‌ي مردم نمي‌کنيم. براي اين هم بايد فرياد زد. ولي به هر حال واقعيت اينه که ماهواره براي همون پدرسوخته‌هايي که مي‌گي توليد محتوا مي‌کنه تا راحت‌تر بجنگن. ما که با نظاممون قهر نيستيم يا خودمون رو طلبکار انقلاب نمي‌دونيم که بگيم حالا که شبکه‌هاي استاني رو صاف نمي‌ندازي توي خونه‌هامون يا فيلم‌هاتون به درد نخوره ما هم مي‌ريم ماهواره مي‌ذاريم تا چشمتون در بياد و يه تکوني به خودتون بدين! به نظرت مشکوک نيست که که اولين اکران عمومي تلويزيون در سال 1936 توسط بي‌بي‌سي معلوم‌الحال بوده و اينترنت هم خاستگاهش از ارتش آمريکاست؟ از اون عجيب‌تر قيمت بسيار پايين ديش و ريسيور توي کشورهايي مثل افغانستان و عراق و حتي ايرانه (با اينکه قاچاق محسوب ميشه)! به نظرت اگه الآن همه ماهواره‌هاشون رو بريزن دور دشمن ناراحت ميشه يا خوشحال؟ صحبت پيرمون هم يادت نرفته که هر وقت آمريکا ناراحت شد بدونين درست عمل کردين؟! بگذريم! الآن تهرانم. البته تهران تهران که نه. نصفه‌ و نيمه تهرانم. نصفش هم کرج هستم! ياعلي.