سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ بندگانم نزد من، شخص پرهیزگارِجوینده پاداشِ بسیار، ملازمِ عالمان، پیرو بردباران، و پذیرنده از حکیمان است . [امام سجّاد علیه السلام]

عمو اکبر


سلام؛

مدتی بود که نمی‌تونستم مطلب بنویسم (لطفاً نپرسید چرا. به هزار و یک دلیل ناگفتنی! :دی!). امّا اتفاقاتی که اطرافم می‌افتاد آتش به جانم می‌زد و این آخری اتفاقی افتاد که هر چه صبر کردم دیدم بخاری از جایی برنخاست! (یا اگرم بوده کم بوده و غیرقابل رؤیت!). این بود که دست به قلم شدم. (حالا انگار کی دست به قلم شده! به این می‌گن خودجوگیری حاد!)
حرف اصلی من اینه که به دست بهانه‌جویان بهانه ندیم که بتونن برای اثبات خودباختگی ما دست به تحریف حقیقت بزنن و بعدش مجبور بشیم برای جبران مافات هزینه کنیم!

1. عرب‌ها از حضرت عباس علیه‌السلام خیلی حساب می‌برن. اینو می‌تونین از کربلایی‌های توی فامیل بپرسین! هر چی می‌خواین به این بزرگ‌مرد تاریخ ابراز ارادت کنین تا چشم حسود از کاسه در بیاد، ولی تو رو خدا پشت ماشین‌هاتون ننویسین «یا ابوالفضل»! مضحکه‌ی عرب‌ها میشیم. درستش «یا اباالفضل» است. وقتی می‌گیم «یا ابوالفضل» درست مثل «اداره‌ی شعر و ادب و ترَب همایونی» میشه!!!

2. در زبان عربی، اسامی مشترک بین انسان و خداوند متعال، فقط اگر برای ذات اقدس الهی به کار بره «أل» معرفه می‌گیره. مثلاً واژه‌ی «کریم» چون هم از صفات خداوند جلیله و هم از اسامی انسانه، اگه بگیم «الکریم» حتماً منظورمان خداونده. به همین دلیله که توی نقل روایات عبارت «قال الحسین علیه‌السلام» رو می‌بینید (چون «حسین» نام خداوند نیست) ولی عبارت «قال العلی علیه‌السلام» رو نمی‌بینید و به صورت «قال علی علیه‌السلام» مشاهده می‌کنید! وهابی‌های از خدا بی‌خبر در راستای دروغ‌های شاخ‌داری که به شیعیان می‌بندن، ما رو نعوذ بالله «علی‌پرست» می‌خونن و معتقدن ما امام علی علیه‌السلام رو هم‌رتبه و هم‌شأن خداوند متعال می‌دونیم!!! به همین خاطر معتقدن که منظور ما از به کار بردن واژه‌ی «العلی» در عبارت «صدق الله العلی العظیم» امیرالمؤمنینه و اضافه کردن «أل» به نام مبارک ایشون رو جایز می‌دونیم! اینا رو گفتم که بگم متأسفانه چند وقت پیش که از اتوبان تهران-کرج رد می‌شدم دیدم یه مسجد بزرگ و زیبا کنار اتوبان ساختن و کنارش هم بوستان زیبایی طراحی کردن، ولی متأسفانه به صورت برجسته و بسیار بزرگ روی مسجد نوشتن «مسجد العلی علیه‌السلام»!!! از ماست که بر ماست! زهی تأسف. زهی جهل. زهی بی‌سوادی...

3. قزوین در قدیم برای خودش آوازه‌ای داشته. عرب‌ها دریاچه‌ی خزر (دریای مازندران) رو با نام «بحر القزوین» می‌شناسن و انگلیسی‌زبان‌ها هم به خاطر محرومیت از آوای «ق» به اون «دریای کاسپین» (= دریای قزوین) می‌گن. اون وقت خود ما بهش می‌گیم «دریای خزر»! خزرها قومی یهودی و غارتگر در شمال غربی این دریاچه بودن! از ماست که بر ماست! حالا هی بریم برای گرفتن حق و حقوقمون از بزرگ‌ترین دریاچه‌ی جهان اجلاس بذاریم!

4. اون چیزی که حسابی منو به هم ریخت و مجبورم کرد این پست رو بنویسم (چون یه خورده به تخصصم که تبلیغاته مربوط میشه روی چنین مواردی حرص بیش‌تری می‌خورم!) تبلیغ بسیار مشمئزکننده‌ای بود که از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد ولی متأسفانه موج مخالفتی با آن شکل نگرفت!
همه‌ی مردم در سالن اجتماعات جمع شده‌اند و مشتاقانه منتظرند تا نانسی را بر روی سن زیارت کنند! نانسی در حضور خیل خبرنگاران و عکاسان وارد ایران می‌شود. پرده‌ها کنار می‌رود و در مقابل تشویق انبوه تماشاگران مشتاق، دستمال کاغذی نانسی با شعار «نانسی به ایران آمد» رونمایی می‌شود! کنایه‌ای وقیحانه از خودباختگی ملت شریف ایران در برابر یک رقاصه‌ی بدکاره‌ی عرب. باورم نمی‌شود که سهواً مجوز اکران گرفته باشد. به راستی ضرر اکران چنین تبلیغی از ضرر پخش آرم سمند و پژو در سریال‌های سیما کم‌تر است؟؟؟

==>   به این میگن رفیق!

پ.ن.: اعیاد مبارک.



عمو اکبر ::: جمعه 89/8/28::: ساعت 4:1 عصر


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 5
کل بازدید :126799
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
عمو اکبر
با اینکه عموی شهیدم را هرگز ندیده‏ام، ولی او را از همه‏ی بستگانم به خود نزدیکتر حس می‏کنم. سعی می‏کنم آن‏گونه سخن برانم که لبخندش را از من نگیرد. از زبان او سخن می‏گویم، پس رضایتش شرط است!
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
>>لینک دوستان<<
پیاده تا عرش
مهاجر
haghjoo.ir (حــــــــــق جـــــــــــــو)
هو اللطیف
بتلیجه
سیب خیال
کرچمبو شمالی-
جاکفشی
شب و تنهایی عشق
..::* حامیان ولایت *::..
آقاشیر
کـــــلام نـــو
گفتگوی دوستانه
.:: رویش عشق::.
سلام شهدا
ایحسب الانسان ان یترک سدی
ایهاالناس بدانید گدای حسنم
رند
خط سوم
نور
تصویری از هنر مردم
سلام
عطش
سوتک
سیمرغ
۞ گچساران بلاگ عشق ۞
موعود
خلوت من
هدیه
زن بودن ممنوع
آرمان
صل الله علی الباکین علی الحسین
کلک بهار
زورخانه باباعلی
قافله شهداء
بر و بچه های ارزشی
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
مذهب عشق
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
شیدایی
گل نرگس
ابن یاسین
تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید
هامون و تفتان
شب مهتابی
گل پیچک
شهرماخانه ما (طرحی نو دراندازیم)
شیعه مذهب برتر
به دنبال خویشتن خویش
حـــکــمـــت آ بــــاد
راهنما
معنای زندگی
شمیم
نگاهم برای تو
خودنوشت
زنان در جهان
دالانی به سوی خود بهشت
شرکت نمین فیلتر
آمعدلی خسروشاه
نامه هایی از خلیج همیشه فارس
عشق یعنی بندگی کردن مثل حسین
کلبه مادرانه
علم بی‏نهایت، هنر،‏ دین ...
یک دو سه
اباصالحی
شهید سید محمد شریفی
معجزه هزاره سوم
جز نقش تو در نظر نیامد ما را !!!
کهف الشهدا
.: حرف دل :.
اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
آفاق
تا صبح انتظار
پرواز
در فراق وطنم
دختر غریب ، پایگاه عکس های جدید
یکدلی در سفر زندگی
رهروان شهدا
آتش عشق
خود شناسی خدا شناسی دنیا شناسی
موشک انداز
صور اسرافیل
خلوت تنهایی
دست نوشته های من
انتظار
فانوس
یاس کبود
موجی عشق
جاده خدا
او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم!
در سایه سار وحدت
یاسی
خنده بازار
خط مقدم
نهج البلاغه
یعسوب
ساغر هستی
نسل برتر
به خود آییم و بخواهیم،‏که انسان باشیم...
زندگی
در هوای دوست
بهترین بهانه
.::روستای باصفای قیدو::.
بابای دوست داشتنی
چهار زبر
محرمانه
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<